Pozycjonowanie stron internetowych jest najskuteczniejszą i relatywnie najtańszą formą reklamy, służy zwiększeniu popularności stron i liczby jej odwiedzin. Polega na ustawianiu haseł kluczowych dla wyszukiwarek internetowych, dzięki którym strona jest naprawdę widoczna w Internecie.
To właśnie z najpopularniejszych wyszukiwarek (głównie Google) pochodzi ponad 80% wejść na strony www, Osoba, która chce pozyskać nowych odbiorców dla swoich usług/produktów koniecznie musi wypozycjonować stronę swojej firmy.
Chcesz zlecić pozycjonowanie zewnętrznej firmie? Sprawdź jak wygląda to z punktu praktycznego.
Wskazanie słów kluczowych oraz wyszukiwarek. Klient przedstawia słowa kluczowe (frazy) pod którymi jego strona ma być pozycjonowana oraz wybrane wyszukiwarki w których strona ma osiągać pozycje (np. google.com, yahoo.com, onet.pl, wp.pl).
Analiza rynkowa. Po wskazaniu słów kluczowych przeprowadzamy analizę rynkową- badanie danej branży, jej konkurencyjności i popularności wskazanych słów kluczowych.
Wycena. Po przeprowadzeniu analizy przedstawiana jest Klientowi wycena poszczególnych fraz na dwóch stopniach pozycji w wyszukiwarkach ( 2 pierwsze dziesiątki wyników).
Podpisanie umowy. Po akceptacji wyceny zawarta zostaje umowa na usługę pozycjonowania.
Wstępna optymalizacja. Rozpoczynamy pozycjonowanie strony dokonując koniecznych zmian w kodzie strony www (dostosowanie strony do algorytmów wyszukiwarek).
Ciągły proces optymalizacyjny. Tworzenie sieci połączeń, analiza konkurencji, wdrażanie nowych taktyk optymalizacyjnych.
Analiza i comiesięczne raporty. Prowadzenie oceny i statystyki efektywności działań przedstawianych Klientowi.
Więcej informacji w następnym artykule.