Blog Lifestylowy

Porady z życia wzięte

Treningów, wydawać by się mogło nigdy za wiele. W końcu „w zdrowym ciele, zdrowy duch”. Ale co, gdy ćwiczenia fizyczne zaczynają nas przerastać i powoli da się odczuć negatywne skutki wizyt na siłowni? Ćwiczenia fizyczne zalecane są w wielu przypadkach – zarówno przy walce z nadwagą, jak i depresją. Często odpowiednio dobrane, mogą być również przydatne dla osób starszych. Poprawa kondycji nigdy nie mogła wydawać się czymś szkodliwym. Sport określany jest nawet przez niektórych jako wyzwalacz endorfin, prawdziwy narkotyk. No właśnie – często trudno dostrzec różnicę między zdrowym nawykiem a uzależnieniem od ćwiczeń, które doprowadzić może do tzw. zespołu przetrenowania sportowca. Wbrew samej nazwie mogą go również doświadczyć amatorzy. Jakie są jego objawy? Kiedy należy zacząć się martwić?

Wsłuchaj się w swoje ciało

Ciało stanowi bardzo cenne źródło informacji – dlatego warto się w nie wsłuchiwać. Ogólne zmęczenie, zarówno psychiczne jak i fizyczne może być ważnym symptomem przetrenowania. Przetrenowanie jest wynikiem poważnego zaburzenia proporcji między intensywnymi treningami a wypoczynkiem. Paradoksalnie, zbyt częste ćwiczenia mogą doprowadzić do całkowitej utraty formy, a także narazić nasz organizm na niebezpieczne kontuzje.

Symptomy przetrenowania, czyli negatywne skutki treningów

Przetrenowanie objawia się m.in. bólem – ścięgien, mięśni, kręgosłupa. Dodatkowo dochodzą do niego bezsenność, problemy żołądkowe czy zmniejszona ochota na seks. U kobiet często zauważalnym sygnałem są chociażby nieregularne miesiączki. Na przetrenowaniu traci również nasza odporność – stajemy się bardziej podatni na infekcje, czego dowodem mogą być opryszczki lub częstsze i cięższe choroby w postaci przeziębienia czy grypy.

Cierpi również i psychika

Człowiek przetrenowany mierzy się zazwyczaj z nagromadzeniem negatywnych myśli, obojętnością, niezadowoleniem z własnych wyników, ciągłym poczucie przegranej i mniejszą motywacją do podejmowania działań. Efekt? Odwrotny od tego, który miał przynieść początkowo trening – spada nasza wydolność fizyczna i precyzja ruchów, a ciało zaczyna wracać do punktu wyjścia. Dlatego, zamiast borykać się z nieprzyjemnymi skutkami zbyt intensywnych treningów, warto umieć zachować w nich zdrowy rozsądek. Robienie przerw oraz odpowiedni jadłospis a także witaminy dla sportowców pomogą w osiągnięciu upragnionego celu bez niechcianych dolegliwości.

RELATED ARTICLES

iphone8

Gdzie szukać serwisu iPhone?

Gdzie skierować swoje kroki, gdy potrzebujemy usług serwisu iPhone? Gdzie szukać odpowiedniego serwisu dla siebie? Gdzie skierować swoje kroki w poszukiwaniu serwisu iPhone? Podpowiadamy! Pytamy wśród znajomych Na początek warto ustalić, czy przypadkiem ktoś z naszych znajomych nie jest w stanie polecić nam godnego uwagi…

pozyskiwanie klientów biznesowych

Dlaczego tak trudno pozyskać dobrego klienta B2B?

Pozyskiwanie klientów B2B wydaje się być jeszcze trudniejsze od pozyskiwania ‘’zwykłych’’ klientów. Oto niektóre z powodów, dla których tak jest. Złożone produkty Zazwyczaj na rynkach B2B produkty są bardziej skomplikowane. Klienci mają większe oczekiwania w zakresie dostosowywania, integracji, bezpieczeństwa itp. Relacje osobiste Relacje osobiste są…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *