Utrzymanie czystości i porządku w sklepie, biurze czy innym lokalu może mieć bezpośredni wpływ na zyski z przedsięwzięcia. Nie jest bowiem niczym nowym fakt, że zarówno klienci jak i pracownicy chętniej będą przebywać w pomieszczeniu schludnym i czystym niż w pomieszczeniu, które wygląda mało estetycznie. Oto kilka powodów, dla których naszym zdaniem warto poświęcić więcej czasu na sprzątanie bądź wynajęcie do tego profesjonalistów takich jak np. firma freshoffice z Warszawy.
Zwiększa produktywność pracowników
Jeśli oprócz obowiązków wobec klientów, Twoim pracownikom powierza się również prace związane z utrzymaniem porządku w biurze, w pewnym momencie obsługa klienta może zacząć „cierpieć”. Zatrudniając profesjonalną usługę sprzątania, możesz pomóc swoim pracownikom skupić się bardziej na klientach w sklepie/biurze, a mniej na ogólnych obowiązkach porządkowych.
Zwiększa poziom zadowolenia klientów
Jest bardziej prawdopodobne, że klient spojrzy na Twoją firmę w korzystnym świetle, jeśli sklep lub biuro jest dobrze utrzymane, czyste i schludne. Twój wizerunek najprawdopodobniej będzie taki, że jesteś profesjonalistą i dobrze zarządzasz swoim biznesem
Chroni zdrowie swojego pracownika
Utrzymując czystsze środowisko, wirusy i bakterie mają mniejsze szanse na rozprzestrzenianie się i doprowadzenie do niechcianej nieobecności pracowników. Nieplanowane nieobecności pracowników prowadzą do dużego spadku produktywności.
Zapewnia wzrost sprzedaży
Każdy właściciel firmy wie, że kluczem do sukcesu jest przyciągnięcie klientów do sklepu czy innego lokalu w celu przeglądania osiągnięcia zysku. Im dłużej masz klienta w swoim sklepie, tym większe masz szanse na dokonanie sprzedaży lub osiągnięcie wyższej ceny na sprzedaży dzięki zakupom impulsowym lub rekomendacjom od pracowników. Badania pokazują, że niezbyt czyste i schludne środowisko biznesowe może prowadzić do 39 procentowego spadku sprzedaży. Jeśli Twój sklep nie jest schludny i czysty, klienci nie będą chcieli czekać i sprawdzać innych Twoich towarów.