Blog Lifestylowy

Porady z życia wzięte

Pozyskiwanie klientów B2B wydaje się być jeszcze trudniejsze od pozyskiwania ‘’zwykłych’’ klientów. Oto niektóre z powodów, dla których tak jest.

Złożone produkty

Zazwyczaj na rynkach B2B produkty są bardziej skomplikowane. Klienci mają większe oczekiwania w zakresie dostosowywania, integracji, bezpieczeństwa itp.

Relacje osobiste

Relacje osobiste są ważniejsze na rynkach B2B. Ważne jest, aby nauczyć się budować relacje. W B2B klienci poczują, że mają z Tobą relację tylko wtedy, gdy będą wierzyć, że rozumiesz ich potrzeby, ich sytuację, aspiracje, ograniczenia, cele – zarówno na poziomie firmowym, jak i osobistym.

Podejmowanie decyzji

Rynki B2B mają bardziej złożony proces decyzyjny. Klienci B2B mają własne zasoby, program, kulturę i procesy. Skuteczne podejmowanie decyzji może być postrzegane jako optymalne połączenie między pamięcią o przeszłości, rzeczywistością teraźniejszości i wglądem w przyszłość. Bardzo ważne jest, aby wykazać się wysokim poziomem wiedzy we wszystkich interakcjach z odbiorcami docelowymi.

Mniejsza liczba

Istnieje ograniczona liczba perspektyw dla biznesu B2B i jeszcze mniejsza liczba wczesnych użytkowników. Jeśli nie nawiążesz prawdziwych, wzajemnie korzystnych relacji z potencjalnymi klientami, ryzykujesz utratę klientów i reputacji. A jeśli nie spełnisz ich oczekiwań, zrobi to ktoś inny!

Docieranie do potencjalnych klientów

Jeśli nie należysz do branży, do której należą Twoi docelowi odbiorcy; dotarcie do potencjalnych klientów jest trudne. Może być konieczne znalezienie kogoś, kto wskaże Ci miejsca, w których przebywają Twoi potencjalni klienci. Sprawdź pozyskiwanie klientów biznesowych na interimsales.pl

Paradoks zwrotu z inwestycji

Nabywcy B2B są bardziej „racjonalni”. Typowy kupujący B2C kupuje to, czego chce, a nie to, co jest mu potrzebne. Jednak osoba zaangażowana w proces zakupów B2B dla swojej firmy nie będzie ryzykować swojego źródła utrzymania ani reputacji, kupując niewiarygodny produkt lub usługę. To powoduje problemy emocjonalne, takie jak zaufanie i bezpieczeństwo

Długie cykle sprzedaży

Na rynkach B2B cykle sprzedaży są dłuższe. Firmy, które nie są przyzwyczajone do cyklu sprzedaży B2B, po prostu muszą znaleźć sposób na zmniejszenie postrzegania długości cyklu sprzedaży.

Kontekst branżowy

Jeśli nie wiesz, jak firmy prowadzą działalność, co jest dla nich ważne w ich własnym biznesie, czego się boją, jak siebie postrzegają, kim jest ich konkurencja, jakie mają priorytety, jakich platform technologicznych używają – możesz mieć kłopot z pozyskaniem ich zainteresowania.

RELATED ARTICLES

fotowoltaika3

5 rzeczy, których mogłeś nie wiedzieć o fotowoltaice

Temperatura nie wpływa na ilość energii słonecznej przechwytywanej przez panele słoneczne. W zimie jest jeszcze wystarczająco dużo światła słonecznego, aby zasilić przeciętny dom. Dopóki jest słońce, panele słoneczne zamieniają energię słoneczną w energię elektryczną, niezależnie od klimatu. W przypadku paneli słonecznych możesz zobaczyć zwrot z…

iphone8

Gdzie szukać serwisu iPhone?

Gdzie skierować swoje kroki, gdy potrzebujemy usług serwisu iPhone? Gdzie szukać odpowiedniego serwisu dla siebie? Gdzie skierować swoje kroki w poszukiwaniu serwisu iPhone? Podpowiadamy! Pytamy wśród znajomych Na początek warto ustalić, czy przypadkiem ktoś z naszych znajomych nie jest w stanie polecić nam godnego uwagi…

pozyskiwanie klientów biznesowych

Dlaczego tak trudno pozyskać dobrego klienta B2B?

Pozyskiwanie klientów B2B wydaje się być jeszcze trudniejsze od pozyskiwania ‘’zwykłych’’ klientów. Oto niektóre z powodów, dla których tak jest. Złożone produkty Zazwyczaj na rynkach B2B produkty są bardziej skomplikowane. Klienci mają większe oczekiwania w zakresie dostosowywania, integracji, bezpieczeństwa itp. Relacje osobiste Relacje osobiste są…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *